Artikel top billede

Ny kritik af Skat i Getmore-sag

Forbrugerrådet retter hård kritik af Skats håndtering af Getmore-sagen.

Forbrugerrådet skælder ud over Skats langsommelige behandling af sagen mod onlineforhandleren Getmore. Siden Skats razzia mod Getmore for mere end en måned siden, er Getmore stoppet med at ekspedere reparationer og ordrer.

Ifølge chefkonsulent i Forbrugerrådet, Benedicte Federspiel, har »rigtig mange« Getmore-kunder siden da henvendt sig til Forbrugerrådet for at klage deres nød. Hun retter samtidig en skarp kritik mod Skat for at lade forbrugerne i stikken i kølvandet på razziaen mod Getmore.

»Skat lader forbrugerne i stikken. De kunne i det mindste komme med en udmelding på, hvor lang tid de forventer, at sagsbehandlingen tager. De burde også stille krav til Getmore om at informere deres kunder,« siger Benedicte Federspiel.

Hun fortæller, at Forbrugerrådet forgæves har forsøgt at komme i kontakt med Getmore, mens beskeden fra Skat er, at man ikke vil udtale sig om sagen.

»Det betyder, at kunderne ikke ved, hvordan de skal forholde sig. Det er utroligt, at myndighederne ikke stiller krav til Getmore om, at de skal informere kunderne via deres hjemmeside,« siger Benedicte Federspiel.

Ifølge mails til kunderne fra Getmore er reparationsvarer indsendt til Getmore blevet »pakket ned« i forbindelse med skatterazziaen og kan derfor ikke returneres til de rette ejermænd. Getmore fralægger sig også ansvaret for at efterlyse afsendte varer, som ikke er nået frem til kunderne. Der er ifølge Forbrugerrådet også eksempler på kunder, der har betalt for varer, som aldrig er blevet ekspederet, og som nu ikke kan få deres penge tilbage.

Det har ikke været muligt for CRN at få en kommentar til Forbrugerrådets kritik fra Skat.

Læs Forbrugerrådets holdning til Getmore-sagen her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere