Skype-brugere efterlyser kundeservice

Utilfredse kunder klager over Skypes dårlige kundeservice samt tekniske problemer.

VoIP-telefoniservice Skype har redet på en bølge af næsten uendelig succes og fremgang, men nu er utilfredse kunder begyndt at give lyd fra sig. Det skriver Cnews.

Et af klagepunkterne går på dårlig kundeservice - eller rettere sagt mangel på egentlig kundeservice, hvor brugerne kan ringe ind og få support og information om regninger med mere.

Den eneste mulighed for at komme i kontakt med Skype er at sende en e-mail, og ellers vente på, at der kommer svar retur.

Endvidere er mange brugere af Spypes betalingsservices utilfredse med, at telefonregningen kommer så sent, at de ikke når at betale den, inden sidste betalingsfrist udløber, hvorfor abonnementet lukkes.

På den tekniske side klager brugere over hul i forbindelsen, som indebærer flere samtidige samtaler på linjen. Det kan bevirke at uvedkommende får adgang til privat information.

Skypes VoIP-telefoniservice blev lanceret sidste år, og har haft en vækst, der placerer Skype som historiens hurtigst voksende kommunikationsværktøj nogensinde.

Skype har samme brugerflade som Instant Messenger-programmerne, eksempelvis ICQ og MSN Messenger. Det giver mulighed for at oprette kontaktlister med venner og bekendte, hvor man på samme vis som ved brug af im-programmerne kan se, om kontakterne er online eller ej.

Skypes tilbyder både gratis telefoni via internettet samt betalingsservices. Ved den gratis telefoni betaler man udelukkende for internetopkoblingen, og der kan derfor være penge at spare på telefonregningen, især hvis man ringer til udlandet.

Skypes tjeneste er umådelig populær - så populær at analytikere fra analyseselskabet Evalueserve i januar vurderede, at Skype udgør en trussel mod traditionel telefoni.

Skypes VoIP-applikation var i januar downloadet næsten 50 millioner gange, og antallet af brugere stiger med 80.000 om dagen på verdensbasis.


Læses lige nu

    Schilling ApS

    Support Specialist

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    IGNITE Graduate Program 2026

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    Product Owner

    Midtjylland

    Annonceindlæg fra Conscia

    Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

    Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car