Skype-brugere efterlyser kundeservice

Utilfredse kunder klager over Skypes dårlige kundeservice samt tekniske problemer.

VoIP-telefoniservice Skype har redet på en bølge af næsten uendelig succes og fremgang, men nu er utilfredse kunder begyndt at give lyd fra sig. Det skriver Cnews.

Et af klagepunkterne går på dårlig kundeservice - eller rettere sagt mangel på egentlig kundeservice, hvor brugerne kan ringe ind og få support og information om regninger med mere.

Den eneste mulighed for at komme i kontakt med Skype er at sende en e-mail, og ellers vente på, at der kommer svar retur.

Endvidere er mange brugere af Spypes betalingsservices utilfredse med, at telefonregningen kommer så sent, at de ikke når at betale den, inden sidste betalingsfrist udløber, hvorfor abonnementet lukkes.

På den tekniske side klager brugere over hul i forbindelsen, som indebærer flere samtidige samtaler på linjen. Det kan bevirke at uvedkommende får adgang til privat information.

Skypes VoIP-telefoniservice blev lanceret sidste år, og har haft en vækst, der placerer Skype som historiens hurtigst voksende kommunikationsværktøj nogensinde.

Skype har samme brugerflade som Instant Messenger-programmerne, eksempelvis ICQ og MSN Messenger. Det giver mulighed for at oprette kontaktlister med venner og bekendte, hvor man på samme vis som ved brug af im-programmerne kan se, om kontakterne er online eller ej.

Skypes tilbyder både gratis telefoni via internettet samt betalingsservices. Ved den gratis telefoni betaler man udelukkende for internetopkoblingen, og der kan derfor være penge at spare på telefonregningen, især hvis man ringer til udlandet.

Skypes tjeneste er umådelig populær - så populær at analytikere fra analyseselskabet Evalueserve i januar vurderede, at Skype udgør en trussel mod traditionel telefoni.

Skypes VoIP-applikation var i januar downloadet næsten 50 millioner gange, og antallet af brugere stiger med 80.000 om dagen på verdensbasis.





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere