Skype-brugere efterlyser kundeservice

Utilfredse kunder klager over Skypes dårlige kundeservice samt tekniske problemer.

VoIP-telefoniservice Skype har redet på en bølge af næsten uendelig succes og fremgang, men nu er utilfredse kunder begyndt at give lyd fra sig. Det skriver Cnews.

Et af klagepunkterne går på dårlig kundeservice - eller rettere sagt mangel på egentlig kundeservice, hvor brugerne kan ringe ind og få support og information om regninger med mere.

Den eneste mulighed for at komme i kontakt med Skype er at sende en e-mail, og ellers vente på, at der kommer svar retur.

Endvidere er mange brugere af Spypes betalingsservices utilfredse med, at telefonregningen kommer så sent, at de ikke når at betale den, inden sidste betalingsfrist udløber, hvorfor abonnementet lukkes.

På den tekniske side klager brugere over hul i forbindelsen, som indebærer flere samtidige samtaler på linjen. Det kan bevirke at uvedkommende får adgang til privat information.

Skypes VoIP-telefoniservice blev lanceret sidste år, og har haft en vækst, der placerer Skype som historiens hurtigst voksende kommunikationsværktøj nogensinde.

Skype har samme brugerflade som Instant Messenger-programmerne, eksempelvis ICQ og MSN Messenger. Det giver mulighed for at oprette kontaktlister med venner og bekendte, hvor man på samme vis som ved brug af im-programmerne kan se, om kontakterne er online eller ej.

Skypes tilbyder både gratis telefoni via internettet samt betalingsservices. Ved den gratis telefoni betaler man udelukkende for internetopkoblingen, og der kan derfor være penge at spare på telefonregningen, især hvis man ringer til udlandet.

Skypes tjeneste er umådelig populær - så populær at analytikere fra analyseselskabet Evalueserve i januar vurderede, at Skype udgør en trussel mod traditionel telefoni.

Skypes VoIP-applikation var i januar downloadet næsten 50 millioner gange, og antallet af brugere stiger med 80.000 om dagen på verdensbasis.





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere