Firmaet Getmore.dk optrådte i morges på listen over de firmaer, som ikke efterlever Forbrugerklagenævnets afgørelser. Men nu er firmaet forsvundet fra listen igen.
Den sag, som har verseret hos Forbrugerklagenævnet, blev nemlig afsluttet i september sidste år. Så Getmore.dk hørte slet ikke hjemme blandt de andre 33 trodsige virksomheder.
Sagen hos Getmore.dk drejer sig om et grafikkort, der blev købt i 2004. Kunden klagede i 2005 over kortet og fik tilsendt et nyt. Han modtog dog aldrig kortet, hvilket Getmore ikke ville anerkende. Derfor havnede sagen i Forbrugerklagenævnet, hvor den blev afgjort i august 2007. Den efterfølgende måned accepterede Getmore kendelsen og betalte sagsomkostninger og cirka 1.500 kroner til kunden.
Derfor har Getmores direktør Kaiser Raja brugt det meste af dagen på at komme af listen.
»Det er lidt irriterende at havne på sådan en liste. Når man prøver at efterleve afgørelserne, så synes jeg, at det er lidt unfair,« siger Kaiser Raja.
Men hos Forbrugerstyrelsen giver sagen ikke anledning til selvransagelse. Her mener man, at fejlen 100 procent er Getmores.
»Det er op til firmaet at gøre os opmærksom på, at de har afsluttet sagen og betalt kunden. Vi har af to omgange efter sagen i efteråret informeret Getmore om, at de skulle kontakte os, hvis de vælger at efterleve afgørelsen, og det har de ikke gjort,« siger fuldmægtig HEnrik Sedenmark hos Forbrugerstyrelsen.
Getmores placering på listen fik også E-Handelsfonden op af stolen i morges. Getmore fik nemlig sit e-mærke tilbage efter en tre måneders suspension i kølvandet på andre kundeklager i efteråret. Hvis Getmore var i konflikt med Forbrugerklagenævnet var E-Handelsfonden parat til at fjerne e-mærket en gang for alle. Men Getmore kan altså beholde mærket i denne omgang.