Telia tilbyder ormekur til Stofa-kunder

Bredbåndskunderne hos Telia Stofa kan nu få scannet deres e-mail for virus, orm og spam for en flad tier om måneden. Samtidig optrapper Telia beredskabet over for virusangreb.

Internettet kribler og kravler med orme, virus og trojanske heste. Dem skal der ryddes op i, mener man hos Telia Stofa.

Derfor vil Telia Stofa nu tilbyde at scanne kundernes e-mail for uønsket kryb for en tier om måneden. Til den pris vil Telia også fjerne den spam, der både fylder kundernes indbakker og Telias servere.

»Hvis vi finder en virus, placerer vi mailen i en karantæne-mappe, hvor kunden kan se afsender og indhold, men ikke overføre virussen til sin computer,« siger Ole Simonsen administrerende direktør i Telia Stofa.

Telia Stofa har over 100.000 bredbåndskunder og er dermed Danmarks næststørste udbyder på både kabeltv og bredbånd efter TDC.

Udover filtrering af e-mail har Telia også iværksat et særligt overvågningsberedskab, der skal sikre netværket mod trusler fra virus og orme. Mange virusser og orme som eksempelvis MS-Blaster og Sobig skaber nemlig en masse netværkstrafik, når de har inficeret en pc.

Det belaster hurtigt netværket. Derfor vil Telias teknikere være klar til at lukke for de netværksporte, som ormene bruger til at sprede sig. Dermed filtreres den forstyrrende trafik fra, og det betyder, at følgevirkningerne af et orme- eller virusangreb vil være begrænsede.

»Fremover vil en stor del af problemerne blive løst så hurtigt, at kunderne end ikke når at opdage dem,« lover Ole Simonsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere