Kunder hos hosting-firmaet Aspect Networks har ifølge Computerworld igennem længere tid haft store problemer med at få adgang til mails, hjemmesider og andre data. På det seneste er problemerne spidset til plus at Aspect samtidig er hodlt op med at reagere på kundehenvendelser.
Ifølge CRNs oplysninger rammer problemerne især tidligere kunder fra hostingsselskabet Mondo, som sidste sommer solgte sine SOHO-kunder til netop Aspect Networks. Nogenlunde samtidig solgte Mondo også resten af sin hostingforretning til Atea, der ligesom Mondo er ejet af it-investoren Ib Kunøe.
Trods salget af de forskellige dele af Mondos forretning blev data og kunder aldrig overført til Aspect eller Atea før Mondo i slutningen af november pludselig blev sendt til konkurs af sin ejer.
Kort før konkursen blev den praktiske datamigrering og overførsel af kundedata hastet igennem af teknikere fra Atea, hvilket førte til at en række Mondo-kunder fik problemer med at få adgang til deres data.
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra direktør i Aspect Networks, Morten Linder.