Mystikken om forholdene i det krakkede service- og reparationsfirma Compare Support fortsætter. Ifølge en mail-korrespondance med den tyske distributør RTS Services, meddelte daværende direktør i Compare Support, Kim Mikkelsen, i januar 2007, at en stor mængde tv-apparater af mærket Mirai var forsvundet fra firmaets lager.
Compare Support havde på det tidspunkt en aftale med det tyske firma om service og reparation på blandt andet tv-apparater af mærket Mirai.
Efter at Kim Mikkelsen var blevet bortvist fra Compare Support i april 2007, viste det sig, at de forvundne varer - 25 paller med i alt 258 tv-apparater plus en større mængde reservedele - befandt sig på Compare Supports eget lager.
Trods pres fra RTS Services for at undersøge sagen nærmere, gjorde Kim Mikkelsen sig tilsyneladende store anstrengelser for at holde den tyske samarbejdspartner på afstand.
»Please don't send anyone up here before we have an agreement for handling this,« skrev Kim Mikkelsen blandt andet i en mail den 24. januar 2007 til en medarbejder i RTS.
ComONs søsteravis CRN er i besiddelse af denne og en række andre mails fra januar 2007, hvoraf det fremgår, at Kim Mikkelsen også gjorde sig store anstrengelser for at undgå, at RTS krediterede sine kunder for de tv-apparater, som ifølge ham selv var forsvundet. Til gengæld lægger Kim Mikkelsen i mailkorrespondancen stor vægt på, at få RTS til at betale for den service, som Compare Support ifølge ham selv havde udført.
Hverken RTS Services eller Mirais europæiske hovedkvarter i Holland ønsker at fortælle om de nærmere detaljer i sagen, da der stadig foregår et større juridisk slagsmål mellem RTS, Mirai og konkursboet efter Compare Support. Mirais tekniske direktør for Europa, Serge Verhoeven, bekræfter dog sagsforløbet over for CRN.
Ifølge Verhoeven startede problemerne i samarbejdet med Compare Support i efteråret 2006. Et stort antal kunder klagede over reparationer, som aldrig blev udført, forsvundne varer og meget lange reparationsperioder.
Samtidig blev det nærmest umuligt at komme i kontakt med Kim Mikkelsen i Danmark.
»Vi ønskede en dialog, fordi Compare Supports rapportering til os var meget mangelfuld, samtidig med at mange kunder ikke fik deres produkter tilbage fra reparation. Vores budskab var, at Compare enten måtte give kunderne deres penge tilbage eller ombytte deres varer, men Kim Mikkelsen svarede aldrig på vores henvendelser,« siger Serge Verhoeven som også oplyser, at Mirai til dato alt i alt mangler varer for 200.000 euro - cirka 1,5 millioner kroner.
Efter Kim Mikkelsens bortvisning fra Compare Support i april 2007 blev salgschef Johnny Larsen fra Compare Supports søsterselskab Compare IT Services, indsat som direktør.
Han bekræfter over for CRN, at de 25 paller med Mirai-produkter blev fundet på Compare Supports lager, og at man forsøgte at arrangere en tilbagelevering af varerne til Mirai. Men med konkursbegæringen blev varerne en del af konkursboet og dermed blev det umuligt at tilbagelevere dem til Mirai.
»Det er korrekt, at vi i dagene op til konkursen fandt de 25 paller med Mirais produkter på lageret. Efter konkursen blev varerne overdraget til kurator,« siger Johnny Larsen i dag.
Trods adskillige henvendelser har det ikke være muligt for CRN at få en kommentar til sagen fra Kim Mikkelsen.