Der var engang hvor Apple var mest kendt for at lave Mac-computere. Nu er firmaet måske næsten lige så kendt for at lave iPods og den tendens ser flere fortsætte i 2006 med yderligere skridt ud i markedet for forbrugerelektronik.
I den traditionelle Macbranche har man i årevis beklaget sig over Apples kurs væk fra kerneområdet, med nyt UNIX-baseret styresystem, iPods og iTunes Music Store. Den tendens med at bevæge sig længere væk fra Macområdet forudser bla. Goldman Sachs vil fortsætte i 2006.
Hos Goldman Sachs er man overhovedet ikke i tvivl om at 2006 vil byde på en masse godt nyt fra Apple og at firmaet vil nå nye højder når det gælder salg og succes. En del af den succes kommer i stigende grad til at ligge udenfor Macområdet, med iPods og nye produkter der spiller på Apple-mærkets store optur i disse år.
Rygter har tidligere peget på mediecentre, PDA'er og mobiltelefoner fra Apple, men Apple kunne også overraske andre steder.