Getmore bryder aftale med e-handelsfonden

Trods løfter om at overtage reklamations- og garantiforpligtelser for gamle kunder har Getmores nye ejere afvist at hjælpe en kunde, der bad om at få penge retur for defekte varer.

Artikel top billede

Selvom onlineforhandleren Getmore i januar lovede e-handelsfonden at hjælpe »gamle« kunder, der klager over defekte varer, afviste Getmore så sent som sidste uge at behandle en klagesag fra en kunde, der ville have penge retur for defekte varer. Afvisningen af kunden sker på trods af, at Getmore ifølge e-handelsfondens direktør Lars Schmidt Larsen har lovet at hjælpe kunder, som får problemer med varer købt før Getmore ved nytår skiftede ejer.

»Vores aftale med Getmore betyder, at kunderne skal sende deres sager til Getmore eller til os, og så bliver de håndteret,« siger Lars Schmidt Larsen til CRN. Han fortæller videre, at aftalen med Getmore blev indgået den 14. januar. Han ønsker dog ikke at kommentere den aktuelle sag.

Trods aftalen med e-handelsfonden sendte Getmore i sidste uge en mail til en kunde, hvor Getmore henviser kunden til Kammeradvokaten, der er kurator for Inviat A/S. Dette selskab stod frem til nytår bag Getmore, hvor aktiviteterne blev solgt til et nyt firma, Getmore Aps. Inviat A/S blev den 18. januar erklæret konkurs.

»Aftalen (var), at Inviat A/S skulle stå for garantiforpligtigelserne på de produkter, som ikke er dækket af leverandør-producent garantier. Desværre er Inviat A/S gået konkurs den 18. januar 2010 og de har derfor ikke nogen mulighed for umiddelbart at reparere dit produkt,« skriver Getmore blandt andet til kunden.

Getmores direktør Steen Mortensen ønsker ikke at kommentere aftalen med e-handelsfonden eller hvorfor Getmore trods løfterne til E-handelsfonden har sendt den pågældende mail til kunden.

Annonceindlæg fra DE-CIX

Edge computing: behandling ved kilden

Edge computing revolutionerer den måde, data behandles på, ved at bringe kapacitet og ydeevne tættere på dér, hvor der er behov for det.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S