Selvom onlineforhandleren Getmore i januar lovede e-handelsfonden at hjælpe »gamle« kunder, der klager over defekte varer, afviste Getmore så sent som sidste uge at behandle en klagesag fra en kunde, der ville have penge retur for defekte varer. Afvisningen af kunden sker på trods af, at Getmore ifølge e-handelsfondens direktør Lars Schmidt Larsen har lovet at hjælpe kunder, som får problemer med varer købt før Getmore ved nytår skiftede ejer.
»Vores aftale med Getmore betyder, at kunderne skal sende deres sager til Getmore eller til os, og så bliver de håndteret,« siger Lars Schmidt Larsen til CRN. Han fortæller videre, at aftalen med Getmore blev indgået den 14. januar. Han ønsker dog ikke at kommentere den aktuelle sag.
Trods aftalen med e-handelsfonden sendte Getmore i sidste uge en mail til en kunde, hvor Getmore henviser kunden til Kammeradvokaten, der er kurator for Inviat A/S. Dette selskab stod frem til nytår bag Getmore, hvor aktiviteterne blev solgt til et nyt firma, Getmore Aps. Inviat A/S blev den 18. januar erklæret konkurs.
»Aftalen (var), at Inviat A/S skulle stå for garantiforpligtigelserne på de produkter, som ikke er dækket af leverandør-producent garantier. Desværre er Inviat A/S gået konkurs den 18. januar 2010 og de har derfor ikke nogen mulighed for umiddelbart at reparere dit produkt,« skriver Getmore blandt andet til kunden.
Getmores direktør Steen Mortensen ønsker ikke at kommentere aftalen med e-handelsfonden eller hvorfor Getmore trods løfterne til E-handelsfonden har sendt den pågældende mail til kunden.