Uden at nævne konkurrenten med ét ord har teleselskabet CBB Mobil formået at bringe sindene i kog hos Orange med en reklamekampagne, som kører på Radio 100 FM.
Radioreklamen har fået Oranges advokat til at true med en stævning, hvis kampagnen ikke omgående bliver stoppet, og samtidig har Orange indgivet en klage officiel klage over CBB.
»Sagen er indbragt for Radio og TV-klagenævnet og vi afventer nu nævnets behandling. Mens sagen er verserende kan vi desværre ikke kommentere på den,« fortæller Linda Juul Nielsen, PR Manager hos Orange til IT-avisen ComON.
Ringer til kundeservice
Administrerende direktør i CBB Mobil, Teddy Søgaard Pedersen, undrer sig over konkurrentens fremfærd.
»Vores reklamebureau har lavet en række spots til os, hvor de har ringet op til kundeservicen i flere selskaber. Vi har omhyggeligt fjernet alle navne i samtalerne, der kunne identificere selskaberne, vi har ringet til. Alligevel tordner Orange frem med trusler. For mig at se beviser det bare, at de har dårlig samvittighed og i den grad føler sig truffet, når vi pirker lidt ved den moral flere danske mobilselskaber ligger for dagen,« siger han.
I radioreklamen bliver kundeservice-medarbejderen bl.a. spurgt, om der skal betales abonnement, og hvorvidt et månedligt mindsteforbrug ikke er det samme som et abonnement.
Orange mener, at medarbejderen i reklamen fremstår defensiv og ude af stand til at give et fornuftigt svar, hvilket stiller selskabet i et dårligt lys. Teleselskabet afviser kategorisk, at samtalen overhovedet har fundet sted. Men CBB Mobil fastholder, at optagelsen er ægte.
»I virkeligheden handler det om, at Orange har skruet et produkt sammen, der er så uigennemskueligt, at selv deres egne ansatte ikke kan se, hvad der op og ned på det,« siger Teddy Søgaard Pedersen.
Han bebuder at radioreklamen kun er den første i en række, hvor flere danske mobilselskaber er blevet fanget på det forkerte ben.