Teleklager koster millioner

Tele2 tegner sig for 20 procent af alle klager til Teleankenævnet. Nu risikerer selskabet at skulle betale en regning på 1,5 millioner kroner.

Teleselskabet Tele2 tegner sig for 20 procent af alle klager til Teleankenævnet. Nu risikerer selskabet at skulle betale en regning på 1,5 millioner kroner for de mange klager.

»Vi er meget kede af de mange klager, vi har fået, men der er ikke andet at sige, end at vi må betale vores andel,« siger Tele2's markedsdirektør, Thomas Nistrup, til ComON.

Driften af Teleankenævnet finansieres nemlig af teleselskaberne, således at de betaler, efter hvor mange regninger de modtager.

De mange Tele2- regninger skyldes især utilfredshed med selskabets fastnetløsninger.

I forhold til Tele2's beskedne markedsandel på kun 9 procent af kunderne, stod selskabet sidste år for hele 42 procent af fastnetklagerne hos Teleankenævnet. Og det er ikke tilfredsstillende, så derfor har Tele2 iværksat en række tiltag, der skal styrke forholdet til kunderne.

»Det er trist, at vi har fået så mange klager, og vi vil meget gerne gøre det bedre i fremtiden. Derfor har vi blandt andet lavet et stort internt klageteam på syv personer, der udelukkende behandler klager - desuden har vi lavet et kundepanel, ansat en kvalitets- og klagekoordinator, givet mulighed for at chatte med direktøren og lavet et stort serviceregnskab,« siger Thomas Nistrup til ComON.

Teleankenævnet har i 2004 modtaget 158 klager over Tele2. Til sammenligning modtog Teleankenævnet 155 klager over TDC og 137 klager over Telia. Og når en klage typisk udløser en regning på mellem 6.000 og 10.000 kroner, vil Tele2's samlede regning sandsynligvis nærme sig de halvanden million.

Annonceindlæg fra Salesforce

Sådan høster det offentlige værdi af AI-agenter

AI-agenter skaber allerede resultater i kommunal sammenhæng, men det kræver klare mål og viden om mulighederne for at få størst gevinst af indsatsen.

Navnenyt fra it-Danmark

Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job