Rod i Ikeas webbutik

Alt imens Ikea regner med at fordoble sin omsætning med e-handel i hjemlandet Sverige, har den danske afdeling af Ikea problemer med at servicere sine kunder via Nettet.

SOL foretog kort før jul et testkøb hos Ikea. Via Ikeas hjemmeside bestilte vi køkkenelementer til en samlet værdi af godt 17.000 kr. En ordre vi endte med at afbestille igen, pga. rod i systemet.


Manglende varer: 3 dage efter bestillingen modtager vi en ordrebekræftelse pr. e-mail, men:



  • 1/3 af varerne mangler

  • En grundig gennemgang af den uoverskuelige ordrebekræftelse viser, at der bl.a. mangler et par bordplader

  • Der er ingen forklaring på, hvorfor disse varer mangler

  • Vi få en systemfejlmelding frem, da vi prøver at besvare mailen

  • Vi sender i stedet en mail til kundesupport, men får aldrig svar


Godt trætte af at gå og vente på svar - og køkken, beslutter vi os for helt at afmelde vores bestilling. Vi sender en e-mail, som tilsyneladende ikke bliver taget alvorligt, for dagen efter ringer en medarbejder os op for at fortælle at nogle af køkkenelementerne er udsolgt! Medarbejderen kender intet til vores afbestilling.


Ikeas marketingskoordinator Hedi Ibenfeldt fortæller SOL, at systemet ikke er gearet til at tage imod ordrer med specielle mål, som f.eks. bordplader. Det får kunden besked om at bestille i varehuset. Hedi Ibenfeldt betegner det som en uheldig fejl, at vi aldrig fik denne besked.


Hun mener også det er beklageligt, at man ikke kan besvare ordrebekræftelses-e-mailen og håber, at det kan forbedres når Ikea til april lancerer en ny og forbedret webbutik.




    Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Ciklum ApS
    Offshore software- og systemudvikling.

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

    Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

    07. maj 2024 | Læs mere


    Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

    Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

    07. maj 2024 | Læs mere


    Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

    Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

    21. maj 2024 | Læs mere