Dell: Service vokser hurtigere end hardware

Hardwareproducenten Dell henter en stigende del af sin indtjening på salg af service og konsulent-ydelser. Det oplyser Michael Meister, der netop er blevet forfremmet til posten som direktør for selskabets serviceforretning i Vesteuropa.

Dells service-forretning består dels af reparations-service, dels af installations-projekter og roll-out-projekter i forbindelse med salg af selskabets hardware. Også mere avancerede projekter binder man an med hos hardwareproducenten. Dell tilbyder nemlig både projekt-ledelse, udarbejdelse af migrations-projekter og managed services, fortæller Michael Meister. Ofte gennemfører man de mere videnstunge projekter i samarbejde med mindre konsulent-huse. I Danmark gælder det eksempelvis de gammelkendte Dell-partnere Syskon Solutions og Unisys.

Udover at pege på det hurtige vækst ønsker Dell ikke at oplyse, hvor stor en del af den samlede omsætning man henter på serviceområdet, ligesom den konkrete bemanding af service-organisationen er en hemmelighed. ComONs søsterblad CRN kan dog slå fast, at bemandingen af den danske serviceorganisation befinder sig et sted mellem "over 100"og "under 250" ansatte.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere