Nokias Cebit-invitation lammer firmaets egne telefoner

Nokia har sendt en Cebit-invitation som sms til udvalgte kunder - men beskeden får mange telefoner til at bryde sammen.

Mobilgiganten Nokia har sendt en invitation til udvalgte medlemmer af Club Nokia om at besøge firmaets stand på Cebit-messen og slappe af i den eksklusive Club Nokia Lounge. Billedbeskeden fungerer samtidig som adgangsbillet til Nokias Lounge - men kunderne som har modtaget beskeden er alt andet end begejstrede. Beskeden kan i værste fald gøre telefonen ubrugelig.

Den finske producent bekræfter nu, at sms'en kan give problemer med modellerne 3510i, 5100 og 6100. I nogle tilfælde vil beskeden blot udløse en reset, hvorefter telefonen kan bruges igen, men i de fleste tilfælde kræves en tur på værkstedet for at vække liv i telefonen. Nokia forsikrer dog, at kunderne ikke kan risikere at miste de data som er gemt i telefonens hukommelse.

Kunder, som har modtaget invitationen og fået ødelagt deres mobiltelefon, kan få telefonen repareret gratis hos et af Nokias service-centre. En talsmand for firmaet beklager problemet og fortæller, at reparationen kan udføres med det samme - kunderne behøver ikke at undvære telefonen i flere dage.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere