Normalt er det kun dildo- og Tupperware-forhandlere, der tropper op på potentielle kunders dørtrin, men den forsamling bliver Microsoft nu en del af.
Microsoft har lanceret konceptet: Launch Parties. Kort og godt forsøger Microsoft af shanghaje værter, som har lyst til at invitere minimum ni personer på besøg og fortælle dem om alle fortræffelighederne i Windows 7.
Som belønning lokker Microsoft med, at værterne kan vinde en bærbar. Alle, der bliver udpeget som værter, modtager selvfølgelig en udgave af Windows 7 Ultimate. Hjemmefesterne er en del af reklameindsatsen frem mod lanceringen af Windows 7 i oktober.
De såkaldte launch parties er ikke forbeholdt husmødre og strikkeklubber. Microsoft håber, at også større forsamlinger og foreninger melder sig som interesserede.
For at sørge for at de fremmødte ikke bare sidder og stirrer på en Windows-papkasse hele aftenen, så har Microsoft sammensat nogle pakker, som værterne kan tage udgangspunkt i. Pakkerne har titlerne: PhotoPalooza, Media Mania, Setting up with Ease og Family Friendly Fun.
Gæstfrie personer kan tilmelde sig her. Som sædvanlig er Danmark ikke med på listen over deltagende lande, selv om husfesterne både skal finde sted i Tyskland, England og Frankrig. Men på trods af at Danmark ikke er blandt de lande, som kan få tilskud til festerne, så håber Microsoft, at der opstår spontane og frivillige Windows-feste i Danmark og andre oversete lande.