Asus undskylder kundechikane

Truede med retssag, hvis kunden ikke trak læserbrev tilbage. Nu trækker Asus sin trussel tilbage.

Asus Nordic ville ikke hjælpe, da en frustreret kunde mistede sin computer i posten. På vej tilbage fra reparation forsvandt computeren, men Asus Nordic, der havde solgt PC'en ville ikke erstatte tabet. Det fik kunden, Bo Bergdahl til at skrive et læserbrev til svenske PC för Alla. I læserbrevet sukkede han over at skulle undvære sin computer og udtrykte sin skuffelse over at Asus ikke kunne eller ville give ham hans computer tilbage.

Det fik Asus Nordics Michael Girgis til at ringe til kunden, der blev rystet over at få følgende besked:

»Ellers må vi føre dette som en retslig proces, og så kan der være tale om erstatning,« sagde Michael Girgis ifølge kunden.

Asus vil ikke udtale sig til CRN om det skete, men til PC för Alla siger Michael Girgis:

»Jeg har ikke truet med at retsforfølge ham. Jeg har bare oplyst, at der findes regler som styrer, hvad man må skrive.«

Efter at en af bladets journalister skrev en artikel om den ulykkelige kunde, trak en læserstorm i løbet af få minutter op omkring firmaet, der nogle timer siden gik ud med en undskylding i bladets debatforum.

»Vi beklager, at vi ikke har taget os tilstrækkeligt med til for at sætte os fuldt ud ind sagen og vil gøre vores bedste for at løse det på tilfredsstillende måde for kunden,« skriver Asus Nordic i et svar til de over 100 læsere, der har kommenteret på sagen.

Efter at bladet gik ind i sagen har Asus sendt kunden en ny computer. Ifølge PC för Alla mangler den dog svensk tastetur.

Event: Computerworld Cloud & AI Festival

Digital transformation | Ballerup

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S