Konsolideringen æder af overskuddet hos DCS

Århus-distributøren DCS fik et overskud på knap 3,8 millioner kroner i 2005, hvilket er væsentlig dårligere end i 2004. Konsolideringen får skylden.

Årets resultat blev på 3.792.000 millioner kroner for den århusianske distributør DCS. Det er en nedgang på 800.000 kroner i forhold til 2004. Den administrerende direktør Jørgen Pedersen fortæller i ledelsesberetningen, at nedgangen med al sandsynlighed fortsætter i de kommende år.

"Det er selvfølgelig den pessimistiske holdning at forvente et fald. Det afhænger helt af om, vi kan finde noget at sælge, som de andre ikke har," siger Jørgen Peder Pedersen til CRN.

Distributøren DCS der består af Compumail, Århus PC-lager og DCS - alle beliggende i Århus - mærker tydeligt konsolideringen på distributørmarkedet. Ifølge direktøren er prispresset utrolig hårdt, krigen drives frem af Tech Data, Actebis og Ingram Micro.

Hovedforretningen hos DCS er distributør/grossist-delen, mens Compumail og Århus PC-lager kun udgør fem ti procent af forretningen.

Til trods for den pessimistiske udmelding klarer DCS sig godt i markedet. Århus-virksomheden har kørt med overskud siden starten i 2002. Foruden DCS driver Jørgen Peder Pedersen brokervirksomheden Jemax.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, Aarhus – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

03. juni 2025 | Læs mere


Customer Experience - Lad viden, overblik og data drive den gode kundeoplevelse

Er du klar til at lade dig inspirere af andres erfaringer med, hvordan du automatiserer indsatsen for at øge tilfredshed og loyalitet?

11. juni 2025 | Læs mere