Fremgang i omsætningen hos onlineforhandleren Wupti får ikke de bekymrende miner frem hos Elgiganten, der med en omsætning på vej mod tre milliarder kroner er en af de absolut største spillere på retailmarkedet for it-produkter.
Elgigantens direktør Jesper Boysen siger ligeud, at Wuptis omsætningsfremgang på 30 procent bestemt ikke imponerer ham
»En vækst på 30 procent i Wuptis omsætning får mig ikke til at falde på halen. Ser man på andre netbutikker, er det nogle helt andre vækstrater, der er i spil. Men vi har bestemt respekt for alle aktører på internettet. Men det undrer mig ikke, at det går godt for nogle af vores konkurrenter på nettet. Det matcher fuldstændig vores syn på internettet som den fremtidige salgskanal,« siger Jesper Boysen.
Han fortæller, at Elgiganten i øjeblikket oplever mere end en fordobling af sit onlinesalg, og dermed er kædens hjemmeside avanceret til at være en absolut nummer et sammenlignet med de fysiske varehuse.
»Vi har lagt væsentlige kræfter i vores hjemmeside og har mere end fordoblet vores omsætning på nettet,« siger Jesper Boysen.