I foråret 2007 havde en kunde hos Tellio så mange problemer med sin forbindelse, at hun klagede til Teleankenævnet. Her fik hun delvist ret i sin klage, men alligevel nægter Tellio at følge nævnets afgørelse.
Det skyldes, at nævnet faktisk kom frem til, at kvinden selv havde andel i, at forbindelsen aldrig kom til at fungere som forventet.
I løbet af en periode på et halvt år oplevede kvinden flere problemer med sit abonnement. For eksempel støj på linjen og opkald, der ikke blev afsluttet korrekt, så hun blev faktureret for meget mere end det reelle forbrug.
Tellio forsøgte i løbet af det halve år at hjælpe kunden ved blandt andet at fremsende nyt udstyr og firmware.
Men kvaliteten levede aldrig op til kvindens forventning.
Ret hurtigt påpegede Tellio dog, at problemerne højst sandsynligt hang sammen med, at kundens internethastighed var for langsom.
Det fremgår ikke af sagen, hvor hurtig en forbindelse kvinden havde, men Tellios kundeservice oplyser i dag, at den mindst mulige hastighed er 256/256 kbit/s.
Teleankenævnet gav teleselskabet ret i, at det højst sandsynlig var en langsom internetforbindelse, der var skyld i problemerne. Men da Tellio ikke kan bevise, at kunden blev gjort opmærksom på kravet til en minimumshastighed ved købet, så er Tellio medansvarlig.
Derfor blev der indgået kompromis om afslag på halvdelen af Tellios udestående. Men alligevel har Tellio altså endnu ikke droppet sit samelde krav, selv om ankesagen blev afgjort i slutningen af august sidste år.