Panasonic i nordisk oprustning

Priskrigen på forbrugerelektronik har reduceret Panasonics værdi som varemærke. En ny nordisk ledelse skal banke brandet ind i forbrugernes bevidsthed.

Panasonic Nordic ansatte tidligere i år Andrea Gisle Joosen som ny adm. dir. Hun kom fra lingeri-firmaet Chantelle og hendes erfaringer med markedsføringen af dameunderbenklæder skal nu bruges til at gøre Panasonics brand mere sexet. Hun får nu hjælp af en nyansat salgschef, Joe Colvin, og en nyansat markedschef, Mikael Färjsjö.

»Det kraftige prispres inden for hjemmeelektronikbranchen har medført, at producenterne har fokuseret på produktion, udvikling og distribution - og lagt mindre vægt på at opbygge de enkelte varemærker. Det vil Panasonics nye ledelse lave om på. Panasonic er et velkendt varemærke i Norden, men forholdet til forbrugerne har brug for at blive styrket,« siger Andrea Gisle Joosen.

Mikael Färjsjö, der tiltræder sin stilling til november, kommer fra en stilling som markedschef for Nokia i Skandinavien. Han har været ansat hos Nokia siden 1994, først med hjemmeelektronik som arbejdsområde og senere også som ansvarlig for lanceringen af digitial-tv i Sverige.

»Hos Nokia har varemærkearbejdet længe været et prioriteret område, og nu er mine erfaringer derfra et stærkt aktiv. Panasonic er en spændende virksomhed med høj innovationsevne og fantastiske produkter, og nu handler det om at udjævne kløften mellem produkterne og varemærket,« siger han ifølge en pressemedelelse fra Panasonic Nordic.

Panasonic er et sub-brand under det japanske konklomerat Matsushita Electric Industrial Co. Ltd. Det nordiske selskab omsætter for cirka 2,2 milliarder svenske kroner om året og har i alt 110 ansatte. I Norden markedsføres fortrinsvis produktgrupperne audio/video, hi-fi, kontorprodukter, telekommunikation, husholdningsprodukter, batterier, professionelt broadcast-udstyr samt elektriske komponenter.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere


Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere