Når formiddagsaviserne skal have gang i salget, så kan det traditionelt skubbe lidt til processen, hvis spisesedlerne indeholder ordet "sex".
Men en undersøgelsen peger på, at det muligvis er på tide at udskifte "sex" med andre ord.
PR-bureauet Nodes har optalt danske mediers brug af ordet sex og sammenlignet det med brugen af diverse buzzwords. "Sex" har det seneste år nydt en fast position med cirka 2500 benævnelser om måneden. Ord som Facebook, Twitter, MySpace og YouTube har haltet efter hele året, men i foråret 2009 har "sex" fået hård konkurrence om journalisternes opmærksomhed.
Samlet set bliver Twitter og Facebook nu brugt oftere end "sex".
Hele optællingen kan findes her.
Det anslås, at der i dag er to millioner kroner danske profiler på Facebook.
Men selv om danskernes interesse for sociale medier og især Facebook er steget markant det seneste år, så fortrænger Facebook og de andre sociale sider næppe gode gamle "sex" fra medierne på længere sigt.
Faktisk viser Nodes optælling, at mediernes interesse for Facebook toppede i marts.