Microsoft sænker prisen på online hostingydelse, BPOS med en tredjedel, så kunderne nu kan få løsningen til 67 kroner pr. bruger per måned. Der sker angiveligt, efter at ydelsen er kommet godt fra start efter introduktionen tidligere på året. Danmark er ifølge Microsoft i førertrøjen, da flest danske kunder har taget online services til sig i forhold til markedets størrelse.
»Det er gået rigtig godt med salget af vores online services. Så godt, at vi nu har en volumen, der gør, at vi kan sætte prisen ned. Derudover kan kunderne også se frem til, at vi hvert kvartal udvider løsningen med nye muligheder,« siger den danske salgschef for Microsoft Online Services, Jesper Grønbæk.
Rolig reaktion
Hos de danske BPOS-forhandlere er reaktionen på prisfaldet afdæmpet. Administrerende direktør Jan Bo Larsen fra Inceptio i Nørresundby erkender, at prisfaldet vil givet vil ryste markedet lidt, men at det ikke vil være afgørende for kundernes beslutning om at outsource og vælge BPOS fra Microsoft. Dog kan et prisfald få kunderne til at fremskynde en beslutning om at indføre BPOS.
»Kunderne vælger ikke for BPOS fordi priserne bliver sænket, for de vælger efter en solid analyse af administrationen og sikkerheden, før de beslutter sig,« vurderer han.
Heller ikke administrerende direktør Jesper Bergstedt fra 2ndc i Farum tror, at prisen er afgørende.
»I den første bølge af BPOS har man ikke den fulde funktionalitet, og for vores kunder er det vigtigt at de funktioner kommer med den næste version af BPOS,« siger Jesper Bergstedt.