Ny frivillig kæde for it-supportere

Nørdit samler it-supportere i fælles markedsføring og deling af kunder. Brandet skal skaffe kunder og give sikkerhed for kvalitet, siger initiativtager, der allerede har fået 20 selvstændige supportere med i samarbejdet.

Et nyt samarbejde af it-supportere er opstået. Det er Nørdit, der tilbyder onsite og websupport til erhverv og private kunder. Samarbejdet så dagens lys for to uger siden og skal give kunderne mulighed for nem bestilling af en it-tekniker, der kan hjælpe døgnet rundt.

»Vi vil markedsføre os som et fælles landsdækkende koncept,« siger Ralf Willers.

Han står i spidsen for samarbejdet, hvor kunderne bestiller og betaler for hjælpen gennem Nørdits hjemmeside.

»Jeg har kørt support i ti år og har taget initiativ ud fra, hvad jeg mener er rigtigt, og har så fået input fra andre, der har fortalt, hvordan vi kan gøre det bedre,« siger Ralf Willers.

For at deltage i Nørdit, bliver it-supporteren målt og vejet af Ralf Willers på parametre som økonomi, tekniske kompetencer og det omdømme virksomheden har på bedømmelsesportaler på internettet. Alle udførte supportopgaver bliver evalueret af kunden, der sender en vurdering til Nørdit, der løbende vurderer, om en nørdit-supporter lever op til kravene.

»Jeg prøver at sikre de bedst mulige agenter. De skal behandle kunderne fair. Jeg vil ikke have nogen med, som er kendt for noget fusk. Det går ud over brandet, hvis nogen giver en dårlig kvalitet,« siger Ralf Willers.

I øjeblikket er der 20 forhandlere tilmeldt Nørdit. Det tal må gerne stige til 30 for at dække Fyn, Sønderjylland og Bornholm som er tyndt dækket, siger Ralf Willers. På sigt skal der være 50 Nørdit´er, siger han.

Annonceindlæg fra Publicis Sapient

Order Management er hjertet i omnichannelstrategien

Publicis Sapient og IBM bygger globale, fleksible og skalerbare OMS-løsninger med fokus på kundeoplevelsen – og i Danmark er Pandora et skoleeksempel.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S