Det fremgår af det netop offentliggjorte årsregnskab, som selskabet selv betegner som tilfredsstillende. Der er dog tale om en meget beskeden stigning i forhold til året før, hvor Admiral sejlede 602.000 kroner hjem på bundlinjen. Omsætningen oplyses ikke, men tallet, som ifølge direktør Kurt Weiland er et tocifret millionbeløb, voksede med 15 procent i 2003.
Efter at Admiral-direktøren lagde kanalpolitikken om, er to nye forhandlere blevet opkøbt i løbet af 2003. Dermed er selskabet majoritetsejer af fire af sine forhandlere.
»Vores forhandlere er ofte små virksomheder med enkelte nøglemedarbejdere. Vi har i nogle tilfælde været nødt til at sikre kunderne mod tab af viden, hvis disse nøglemedarbejdere skulle forsvinde,« forklarer Weiland.
Han oplyser, at Admiral i dag har mellem 15 og 20 forhandlere. Dem kan man dog ikke se noget om på Admirals hjemmeside, selv om selskabet hævder, at det udelukkende sælger sin software gennem selvsamme forhandlere.
»Vi vil gerne have en helt central styring af forhandlerne. Hvis nye kunderne vil i kontakt med en forhandler, må det ske gennem os. Alle kundehenvendelser dirigeres videre til partnerne, for vi sælger ikke selv licenser,« siger Kurt Weiland.
Samtidig med den nye kanalkurs har Admiral ændret fokus, så det først og fremmest er brancheløsninger, der faldbydes.
Admiral konkurrerer primært med Microsofts Business Solutions - og især dette firmas C5 og XAL-produkter.