Lenovo holder konsumentplaner tæt til kroppen

Europachef ærgrer sig over at have tabt Packard Bell til Acer.

Lenovos planer for at gå ind på de globale konsumentmarkeder ligger stadig i skuffen og bliver ikke afsløret foreløbig. Efter indledende øvelser i Frankring og Tyskland lurer den kinesiske producent stadig på det europæiske marked og vil ikke oplyse yderligere, end at det vil ske i løbet af 2008.

»Vores konkurrenter vil ganske snart finde ud af, hvor vi går ind på det europæiske konsumentmarked,« sagde europachef Milko van Duijl fra Lenovo på et pressemøde i dag, fredag.

Spurgt om detaljerne var han afvæbnende og ville ikke afsløre konkrete planer for konsumentmarkedet.

»Alle lande og alting er åbent for os,« sagde van Duijl.

På erhvervsmarkedet rundede Lenovos EMEA-salg med nød og næppe en milliard dollar i tredje kvartal af 2007, hvilket er en vækst på 19 procent i forhold til året før. Når Lenovos fabrik i det vestlige Polen er fuldt operationsdygtig i slutningen af 2008 vil små 1.000 ansatte producere op til fem millioner computere årligt.

For otte måneder siden var Milko van Duijl ellers klar til at gå ind på consumermarkedet, men det varer åbenbart stadig lidt endnu inden Lenovo vil ramme butikshylderne i den dansek detailhandel.

En mulighed for at komme hurtigt ind på privatmarkedet, blev forpasset, da producenten Packard Bell blev købt af Acer i 2007. Det har fået Europachefen til at ærgre sig over, at Lenovo ikke fik fat i firmaet.

»Det ville have gjort det muligt for os at accelerere vores plan om at gå ind på konsumentmarkedet. Packard Bell er 100 procent konsumentorienteret og ville have komplementeret os utrolig godt, da vi er 100 procent orienteret mod erhvervskunder,« sagde van Duijl.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Test Consultant

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Microsoft Operations Engineer

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Defence Tech Denmark hjælper virksomheder med at bringe innovation ind i forsvarssektoren

    Et nyt nationalt initiativ fra Industriens Fond, EIFO og Innovationsfonden – eksekveret af DTU Science Park og Teknologisk Institut– skal bygge bro mellem startups, SMV’er og Forsvaret.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job