»Jeg er glad for at det høje niveau fastholdes. Årsomsætningen i 2003 bør dermed kunne komme op i nærheden af 250-300 mio. kr., hvilket for alvor cementerer internettets position som et væsentligt annoncemedie. Den negative stemning fra efter boblen brast i 2000 er nu endelig vendt,« mener formanden for FDIM, Christian Peytz.
Til gengæld er omsætningen med jobannoncer på nettet faldet med 8 mio. kr. fra 39,3 mio. kr. i årets første kvartal til 31,3 mio. kr. i andet kvartal.
»1. kvartal har altid været det bedste kvartal for jobannoncer såvel på internettet som i andre medier, mens 2. kvartal altid har været det ringeste kvartal. Jeg er derfor ikke overrasket over faldet i omsætningen, men håber vi vil se niveauet fra første kvartal gentaget i omsætningen for 3. kvartal,« siger Jan Bergh, bestyrelsesmedlem hos FDIM og medlem af FDIM's jobudvalg.
Tallene er baseret på indberetninger fra FDIM's medlemmer.