Forhandlergiganten Atea har med to særlige salgsdage sat streg under sine ambitioner om fortsat vækst og øgede markedsandele.
Ifølge en pressemeddelelse fik Atea ordrer til en samlet værdi af 1,8 milliarder kroner hjem i løbet af de to dage. Det er angiveligt ny rekord for det særlige salgsevent i Atea-koncernen, som løber af stabelen i alt fire gange årligt på tværs af hele koncernen i Norden og de baltiske lande.
Med salgsoffensiven har Atea dermed passeret 18 milliarder kroner i omsætning i år, og det gør det ifølge koncernchef Claus Hougesen realistisk at nå målet om at runde 20 milliarder kroner for hele året. I sit seneste kvartalsregnskab kunne Atea notere en omsætningsfremgang på 18 procent, og forventningerne til indeværende kvartal er også positive.
»Det er særligt positivt, at Atea fortsat vinder markedsandele i alle markeder,« siger Claus Hougesen i en kommentar.