Nyt system fra Xerox Danmark til hele Europa

Ikke alle offentlige og private virksomheder har overblik over deres printerpark og ved derfor heller ikke, hvordan de kan få dækket deres printbehov mest omkostningseffektivt. Det problem vil VIP-systemet, der er udviklet af Xerox Danmark via virksomhedens Teleweb Center i Ballerup, råde bod på.

Systemet har været tilbudt kunder siden 1. december. Blandt brugerne er Roskilde Amt og tilhørende kommuner, Computer Associates, Danmarks Radio, Kommunedata og Xerox selv.

Men systemet er ifølge leverandøren så godt, at Xerox også vil tilbyde det til sine kunder i de øvrige nordiske lande, og fra april forventes systemet rullet ud i det øvrige Europa.

»I større virksomheder og offentlige institutioner ved man tit ikke, om faxmaskiner, printere og multimaskiner står optimalt placeret i forhold til brugerne, hvornår maskinerne bør tilses af en servicetekniker eller udskiftes, ligesom det tit er besværligt at koordinere et samlet indkøb af papir og forbrugsstoffer og dermed opnå en lavere pris,« siger Johnni Kjærulf, nordisk chef for Xerox Teleweb Center, som er placeret i Ballerup.

Xerox tilbyder samtidig at oprette og løbende opdatere alle kundens printere i VIP-systemet - også dem fra andre fabrikanter - samt
gennemgå om printerparken er optimalt sammensat i forhold til behovet.

»Hvis man benytter systemet sammen med sin konsulent fra Xerox, så opnår man værdifuld rådgivning i hvordan ens printerpark helt konkret bør sammensættes, så man betaler mindst muligt og får mest muligt ud af sit udstyr,« siger Johnni Kjærulff.

VIP-systemet er webbaseret og understøtter 130 forskellige sprog. VIP-systemet kan som asset management-system i princippet også anvendes til administration af biler, mobiltelefoner eller andre aktiver. Systemet understøtter uddannelse og kommunikation med webkamera og undertekster, så kunde og servicemedarbejder bedre kan forklare sig. Faciliteten kan også bruges til at broadcaste nyheder til hele organisationen, da modtageren blot skal have webadgang.

En anden mulighed er en ring-mig-op knap i systemet. Når denne aktiveres, vil en Xerox-medarbejder kontakte vedkommende inden for en halv time. Det er også muligt at bestille papir, forbrugsstoffer og produktuddannelse online. Bestillinger kan afgives af decentrale beslutningstagere til en central indkøbsansvarlig, som så endeligt godkender indkøbet og foretager den endelige bestilling hos leverandøren.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere