Nyt system fra Xerox Danmark til hele Europa

Ikke alle offentlige og private virksomheder har overblik over deres printerpark og ved derfor heller ikke, hvordan de kan få dækket deres printbehov mest omkostningseffektivt. Det problem vil VIP-systemet, der er udviklet af Xerox Danmark via virksomhedens Teleweb Center i Ballerup, råde bod på.

Systemet har været tilbudt kunder siden 1. december. Blandt brugerne er Roskilde Amt og tilhørende kommuner, Computer Associates, Danmarks Radio, Kommunedata og Xerox selv.

Men systemet er ifølge leverandøren så godt, at Xerox også vil tilbyde det til sine kunder i de øvrige nordiske lande, og fra april forventes systemet rullet ud i det øvrige Europa.

»I større virksomheder og offentlige institutioner ved man tit ikke, om faxmaskiner, printere og multimaskiner står optimalt placeret i forhold til brugerne, hvornår maskinerne bør tilses af en servicetekniker eller udskiftes, ligesom det tit er besværligt at koordinere et samlet indkøb af papir og forbrugsstoffer og dermed opnå en lavere pris,« siger Johnni Kjærulf, nordisk chef for Xerox Teleweb Center, som er placeret i Ballerup.

Xerox tilbyder samtidig at oprette og løbende opdatere alle kundens printere i VIP-systemet - også dem fra andre fabrikanter - samt
gennemgå om printerparken er optimalt sammensat i forhold til behovet.

»Hvis man benytter systemet sammen med sin konsulent fra Xerox, så opnår man værdifuld rådgivning i hvordan ens printerpark helt konkret bør sammensættes, så man betaler mindst muligt og får mest muligt ud af sit udstyr,« siger Johnni Kjærulff.

VIP-systemet er webbaseret og understøtter 130 forskellige sprog. VIP-systemet kan som asset management-system i princippet også anvendes til administration af biler, mobiltelefoner eller andre aktiver. Systemet understøtter uddannelse og kommunikation med webkamera og undertekster, så kunde og servicemedarbejder bedre kan forklare sig. Faciliteten kan også bruges til at broadcaste nyheder til hele organisationen, da modtageren blot skal have webadgang.

En anden mulighed er en ring-mig-op knap i systemet. Når denne aktiveres, vil en Xerox-medarbejder kontakte vedkommende inden for en halv time. Det er også muligt at bestille papir, forbrugsstoffer og produktuddannelse online. Bestillinger kan afgives af decentrale beslutningstagere til en central indkøbsansvarlig, som så endeligt godkender indkøbet og foretager den endelige bestilling hos leverandøren.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere