Fem gode grunde til at blive Dell forhandler

Dells kundefokus kan gøre det til et klogt valg at forhandle Texasgigantens produkter.

Kongen af det direkte salg, Dell har i 23 år styret uden om kanalen. Onlinesalg direkte fra producenten har været den rette måde at sælge på for Dell. Forhandlerne har enten hadet, frygtet eller beundret selskabet for deres evne til at »eje« kunderne udenom kanalen. Når Dell om kort tid offentliggør en ny kanalstrategi, gør forhandlerne klogt i sælge Dells produkter. De viser disse fem argumenter, som CRN's amerikanske søsterblad VAR Business har samlet sammen.

Logistik
Dells lager er lille og hurtigt. Små lagerbeholdninger gør, at defekte komponenter ikke indvirker på for store leverancer. I stedet for bliver varer med fejl hurtigt opdaget og produktionen standset. Desuden sender Dell ikke deres varer gennem distributører som Ingram Micro eller Tech Data, men direkte til forhandlere og slutbrugere. Det betyder, at en Dell-forhandler, for eksempel ved introduktion af nye processorer fra AMD eller Intel, kan levere varer før konkurrenterne.

Produktkvalitet
Efter sidste års nyhedsstorm om bærbare Dell pc'er, der brændte eller smeltede på grund af defekte batterier, er produktkvaliteten nu på vej op. Dell har været åbne omkring produktfejl og har hjælpet kunderne med at rette op på skaderne.

Lederskab
Både Hewlett-Packards topchef Mark Hurd og Michael Dell fremhæver salgskanalen som vigtig for dem. Når to sådanne karismatiske ledere melder sådanne budskaber ud, følger de ansatte efter. Udmeldingen vil påvirke begge selskaber fra top til bund og prioriterer det indirekte salg højt.

Selskabet
Dell ekspanderer ud i storagesegmentet med et salg omkring 15 milliarder kroner hvert år af netværkslagring og omsætningen er stigende. Nu forsøger Dell at vinde markedsandele fra IBM, Hewlett-Packard og Sun. Lykkedes det, vil Dell blive endnu stærkere.

Kanalkonflikt
Problemerne bliver taget i opløbet. For at undgå uro mellem Dell og partnerne vil Dell registrere alle ordrer, der forhandlerne indgår og har dedikeret en gruppe topledere til en arbejdsgruppe, der skal fjerne kanalkonflikter.

Klik på linket til højre og læs fem gode grunde til ikke at blive Dell-forhandler.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, København – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

27. maj 2025 | Læs mere