Salgsbutikken dumper på Firmatjek

(Opdateret: )Thomas Schaltz går til angreb på Forbrugerklagenævnet, fordi de har sat Salgsbutikken på den sorte liste for en »umulig« fejl. Nu vil forhandleren prøve sagen i retten.

En usynlig ridse, der langsomt voksede sig større har fået en kunde til at klage over Salgsbutikken i Roskilde. Klagen og det ridsede display har fået Salgsbutikkens direktør, Thomas Schaltz til at gå til modangreb.

Da kunden fik telefonen leveret, var der ingen synlige skader på telefonen. En måned senere var skærmen helt ulæselig på grund af ridser i skærmen.

Ifølge Forbrugerklagenævnet glasekspert kan en ridse godt udviklet sig fra at være usynlig til at ødelægge displayet. Nu har nævnet pålagt Salgsbutikken at erstatte telefonen og har sat Salgsbutikken på den sorte liste, Firmatjek over virksomheder der har ondt i kundeforholdet.

Men det kan ikke lade sig gøre, siger Thomas Schaltz og forklarer, at kunden selv har ødelagt telefonen. Sandsynligheden for, at ridsen er vokset frem er så lille i forhold den langt større sandsynlighed for, at kunden selv har lavet skaden, for eksempel ved at sidde på telefonen. Han har yderligere to klager på vej i nævnet, som han ikke vil efterleve siger han. Nu vil han gå rettens vej for at skabe præcedens, så Forbrugerklagenævnet, der er en privat institution, ikke skal hænge ham ud i offentligheden.

»Jeg strækker mig langt for at hjælpe mine kunder, men jeg vil ikke finde mig i at nogen prøver at snyde mig,« siger Thomas Schaltz, der ikke vil tilbagebetale kunden.

Han bekymrer sig ikke over at være havnet på Forbrugerklagenævnets liste. Med 73.000 kunder og over 150.000 solgte telefoner, betyder Firmatjek ikke alverden for ham, siger han.

»Mine kunder ved, hvad jeg står for, og ved, at jeg vil hjælpe dem,« siger Thomas Schaltz.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil