Det er kombinationen af effektiv logisktik og relationsbaseret salg, der skal udgøre spydspidsen i svenske Dustin Groups indtog på det danske B2B-marked. Sådan lyder meldingen fra de to hovedpersoner i fredagens opsigtsvækkende lynbryllup mellem Dustin og Århusbaserede Computerstore A/S.
Bestyrelsesformand i Dustin Group, Per Eriksson, siger til CRN, at det vellykkede kurmageri til Computerstore skal ses som en praktiske udmøntning af en ambitiøs vækststrategi, som Dustin i et stykke tid har arbejdet ud fra. Planen indebærer en fortsat ekspansion på hele det nordiske marked, og her lå et dansk opkøb lige for på grund af de store ligheder mellem det svenske og det danske B2B-marked.
»Computerstores styrke er Value Added Reselling, mens vi i Dustin har stået stærkt på grund af enkelhed og effektivitet i vores forretningskoncept,« siger Per Eriksson.
Han siger samtidig, at det er for tidligt at sige noget om, hvilke andre skandinaviske selskaber, der er interessante for Dustins ekspansive strategi.
Hos genstanden for den svenske attrå, siger administrerende direktør Lars Bräuner, at det nye parforhold er en opskalering og styrkelse af Computerstores forretningskoncept, og samtidig et signal om at de to parter ønsker øget hast i deres vækst.
»Vi arbejder dybest med to forskellige måder at henvende sig til den samme målgruppe. Opgaven er nu at lære af hinanden. Begge selskaber har vist sig dygtige til at genere organisk vækst. Det vil vi gerne fortsætte, og derfor er samarbejdet drevet af lyst frem for af nød,« siger Lars Bräuner.