LOS ANGELES - Microsoft Danmark banker nu de første målepunkter i jorden for, hvordan softwarekoncernens cloudstrategi skal omsættes i øget salg. Allerede indenfor det næste år skal salget af Microsofts salgs- og marketings-software, Dynamics CRM, bankes i vejret med mindst 50 procent. Det siger chefen for Microsofts danske Dynamics-forretning, Marianne Lindhard Moe.
»Det er det produktområde, hvor vi skal præstere den største vækst i 2012. Det stiller krav både til os i Microsoft og vores nuværende CRM-partnere. Så vi skal ud og skubbe til de eksisterende forhandlere og foretage yderligere rekruttering, så vi også får produktet ud til kunderne via forhandlere, som i dag ikke har produktet på hylderne. Målet er, at vi i løbet af 2012 får dobbelt så mange aktive CRM partnere i forhold til i dag,« siger Marianne Lindhard Moe.
Hun deltager i denne uge i Microsofts årlige Worldwide Partner Conference (WPC) i Los Angeles, hvor omkring 200 af Microsofts mere end 3.000 danske partnere deltagere.
Godt 20 Microsoft-forhandlere har i dag Dynamics CRM på hylderne - enten som traditionel software eller som cloudproduktet CRM Online. Men en del af disse er pt. Ikke aktivt sælgende. Det skal der nu laves om på, siger Marianne Lindhard Moe, som glæder sig over, at Microsoft inden nytår kan præsentere en opdateret cloudversion af Dynamics CRM, som leveres med integration til et af Microsofts stærkest profilerede cloud-produkt, kontorpakken Office 365.
»Det er fedt, at vi har Dynamics CRM som brugerorienteret produkt, der også er integreret med Office i skyen,« siger Marianne Lindhard Moe.