Sådan forbedrede QXL sit rygte på Trustpilot

Kan det lade sig gøre at rette op på dårligt omdømme på Trustpilot? Det lykkedes for QXL.

Artikel top billede

En karakter på 3,1 ud af 10 på Trustpilot.dk er ikke prangende.

Derfor satte onlineauktionen QXL alle sejl til for at ryste det triste image af sig. Det er på vej til at lykkes, mener firmaet.

Det kan ellers virke som en uoverkommelig opgave at rette op på dårlige brugeranmeldelser, når først de utilfredse kunder har fundet et sted, hvor de kan få afløb for deres frustrationer og dårlige kundeoplevelser.

Men på et år har QXL rettet op på sit omdømme. I skrivende stund ligger firmaets karakter på Trustpilot på 7,3.

Sådan gjorde vi

Charmeoffensiven fra QXL har især betydet en større fokus på kundeservice. Der er blevet ansat flere servicemedarbejdere, og kundehenvendelser bliver nu besvaret hurtigere - og kundeservice har åbent til længere ud på aftenen. Men det kan ikke gøre det alene.

"Det nytter ikke blot at svare hurtigere. Svarene skal også være præcise, fyldestgørende og venlige, så vi hjælper kunderne i første hug. Af samme årsag har vi indført et karaktersystem, hvor den enkelte bruger kan give servicemedarbejderen en karakter. Det bruger medarbejderne internt til at konkurrere om at være bedst til kundeservice," siger administrerende direktør Steen Trier i en pressemeddelelse.

Netauktionen lavede også interne mål for, hvor lang tid det måtte tage at besvare kundernes henvendelser. Mål der blev fulgt op på dagligt.

Den forøgede fokus på kundeservicen har også haft en sidegevinst. 

"Det er på mange måder et klassisk eksempel på, at det kan betale sig at være i dialog med sine kunder. Vi har fået mange gode forslag, som vi har brugt til at justere vores platform," siger Steen Trier.

QXL har fået over 450 anmeldelser på Trustpilot, hvor det også lader til, at mange eksisterende kunder bliver opfordret til at efterlade positive anmeldelser.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S