Artikel top billede

Lars Jacobsen (tv), Claus H. Andersen (midt) og Jesper Schleimann (th).

The Digital Edge: Claus H. Andersen står i spidsen for at gøre dit indkøb nemmere i Salling Groups 1.500 butikker

Podcast: Salling Groups digitale chef, Claus H. Andersen, er på en digital mission: Det skal være nemmere at handle, nemmere at være kunde og nemmere være forbruger - i alle kædens 1.500 butikker. Hør hvordan den digitale chef arbejder.

Amazon er endnu ikke formelt til stede på det danske marked. Men den amerikanske tech-gigants selvbetjeningssupermarked kaldet Amazon Go og udbringningstjeneste har alligevel fuldt fokus hos de danske konkurrenter.

Det skyldes måske, at vores indkøb til aftensmaden stadig er analoge, selv om vores søgninger sker hos Google, og vores online-liv sker på Facebook.

Lidt endnu. For hele retail-industrien er midt i en massiv transformatio, hvor indkøbsvaner, abonnementsmodeller og forbrugernes forventninger ændrer sig.

I Danmarks største supermarkedskæde, Salling Group, er det Head of Digital, Claus H. Andersen, som står i spidsen, når den udfordring skal mødes.

Det arbejde kan du høre mere om i denne tredje episode af The Digital Edge, hvor Claus H. Andersen er gæst.

Du kan blandt andet høre om:

- Hvorfor Claus H. Andersens opgave ikke er at udfordre butikkerne, men at skabe en bedre og mere sammenhængende indkøbsoplevelse.

- Den store udfordring og kulturelle forandring, der ligger i at gøre vores ingroede indkøbsvaner digitale.

- Hvordan Salling Group involverer kunder i udviklingen af de digitale løsninger

Værter i denne episode er Jesper Schleimann, Digital Transformation Officer, EMEA North at SAP, og Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld. Podcasten er på engelsk.

Husk du kan abonnere på The Digital Edge på iTunes (link) eller RSS (link)

Husk: Vi hører meget gerne, hvad du syntes om den konkrete episode og/eller modtager forslag til spørgsmål og ideer til kommende episoder. Så tøv ikke med at sende en mail til lja@cw.dk med din feedback eller din ide.



Premium
Pär Fors stempler ind som ny CEO hos NNIT: Her er hans første store opgaver som topchef
Mandag rykkede Pär Fors ind på hjørnekontoret hos NNIT. Efter 14 år med Per Kogut ved roret har den 55-årige svensker nu taget over. Med en masse international erfaring i rygsækken skal han nu tage konsulenthuset til næste niveau. "Når man er ny som mig, så kan man stille dumme spørgsmål. Det er en god mulighed, der ikke bør gå til spilde," siger han til Computerworld.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Ét klik kan lægge din virksomhed ned: Sådan bekæmper du mailtrusler
Mailbårne angreb er blandt de mest udbredte og ofte mest alvorlige cybertrusler. Dette whitepaper fra F-Secure giver overblik over, hvordan de mest udbredte mailbårne trusler fungerer, hvordan de detekteres – og hvordan du beskytter din organisation.