Artikel top billede

(Foto: Christian Wiediger Rymh)

Amazon tilbage i drift efter globalt nedbrud

Endnu et globalt nedbrud har ramt e-handelsgiganten Amazon. Platformen har endnu ikke delt detaljer om afbrydelsens årsag.

Søndag aften skete en gigantisk afbrydelse i USA, hvor Amazons tjenester gik ned i næsten to timer. Over 38.000 brugerrapporter berettede om problemer med handelsplatformens onliebutikker.

Mandag morgen havde problemerne bredt sig til resten af verden.

"Nogle kunder har muligvis midlertidigt oplevet problemer under indkøb. Vi har løst problemet, og alt kører nu gnidningsløst," fortæller en talsmand for Amazon ifølge Reuters i dag.

Indtil nu er der ikke mange detaljer om afbrydelsens årsag, da talspersoner i Amazon har afvist at svare på spørgsmål om nedbrudet.

Afbrydelsen er den anden siden slutningen af juni. Dengang oplevede brugere af Amazons onlineshop en kort afbrydelse herunder af tjenesterne Prime Video og Alexa. Dengang måtte Amazon gendanne tjenesterne.

Dengang rapportede over 6.200 brugere problemer med Amazons online-butik, mens omtrent 1.700 havde problemer med Prime Video. Og mere end 400 havde problemer med Alexa.

Heller ikke dengang ville Amazon fortælle om årsagen til udfaldet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere