Internationale kreditkort booster din omsætning

Klumme: Hvis din netbutik tager imod internationale kreditkort, kan du øge omsætningen med op til 50 procent.

Artikel top billede

Foto: Torben Klint.

Når man nu vil gå til udlandet med sine produkter, giver det sig selv, at man skal begynde at modtage udenlandske betalingsløsninger.

Der er mange der fejlagtigt tror, at bare man modtager Mastercard, Visa, American Express og Diners Club, så er man godt kørende.

Men tager man et land som Tyskland, går man let glip af 50 procent af omsætningen, hvis man kun modtager almindelige kreditkort.

I Tyskland bruger man ofte EC-Karte. Du husker måske de gamle Eurochecks, man brugte meget før i tiden, når man rejste udenlands? Det er det, tyskerne nu bruger i kortform. Dertil bruger de meget Direct Debet, som er en form for bankoverførsel.

Hvis man tager et land som Norge, så skal man have Postgiro med. Skal man sælge til hollændere, skal man modtage iDeal Card, og de har også noget, der minder om Direct Debet, som er vigtigt. Man skal sætte sig grundigt ind i, hvilke betalingsmidler der er i de forskellige lande.

I SPAMfighter arbejder vi løbende på at implementere nye betalingsløsninger, og vi er først glade, når vi når de godt 200 løsninger, der efter sigende er på markedet.

Det firma, vi bruger til at cleare kort, har fortalt os, at det burde give en omsætningsstigning på ikke under 20 procent.

Selvfølgelig kan man starte med de internationale kreditkort.

Bliv lokal

Man skal bare være klar over, at hvis det er det eneste, man gør, så går man glip af en meget stor del af sin omsætning.

Der er firmaer som Global Collect, og BiBIt.com, som kan hjælpe med den del af det. Det er bestemt noget, man skal tage meget seriøst. Hvis man kun har de internationale kort, vil jeg tro, at man meget let siger farvel til 30 til 40 procent af kunderne.

Det betaler sig big time

I SPAMfighter så vi omsætningsstigninger på mere end 50 procent, da vi begyndte at tage de lokale debetkort i Tyskland og Holland, så det er et meget vigtigt konkurrenceparameter.

En anden faktor, man går glip af ved ikke at modtage lokale betalingsløsninger, er illusionen om, at man er et lokalt firma.

Langt de fleste mennesker føler sig mest trygge ved at handle med landsmænd. Men modtager man ikke det lokale debetkort, så er det et tydeligt tegn på, at noget er galt. Forestil dig, at du vil købe noget på et dansk website, og at siden ikke tager Dankort, men kun Mastercard og Visa? Så er man ikke i tvivl om, at det er et udenlandsk firma, man handler med.

Slutteligt skal man ikke glemme PayPal. PayPal er nemlig også et vigtigt betalingsmiddel.

Op mod 10 procent af alle handler i SPAMfighter, bliver foretaget gennem PayPal.

Specielt i lande som USA, Tyskland og Spanien, er betaling med PayPal meget udbredt. Dertil er PayPal let at integrere i næsten enhver løsning, så der er ingen undskyldning for at lade være.

Så hvis du vil søge mod udlandet med din butik, så se at få styr på de internationale kort:
Det betaler sig big time!

Martin Thorborg er medstifter af Spamfighter, administrerende direktør og stifter af Amino.dk samt forfatter til bogen E-pusher.

Computerworlds klummer er ikke nødvendigvis udtryk for Computerworlds holdninger, men er alene udtryk for skribentens holdninger.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra NetNordic

    De danske virksomheders kritiske infrastruktur er under pres

    Geopolitiske spændinger og NIS2-direktivet gør det stigende nødvendigt at have styr på sikkerheden omkring sin IT-infrastruktur.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil