Af Klaus Krabbe
Telia har revideret sine forretningsområder og solgt fra til ICL.
? Telia ønsker at koncentrere sig om integrerede tele/data-løsninger, og derfor ser vi ikke os selv i rollen som udbyder af hardware-service på IT-systemer, siger Erik Alkeskjold, administrerende direktør, Telia System & Service A/S.
Direktør i ICL for IT-drift & Service Michael Tobin:
? ICL fokuserer på IT-servicemarkedet på vej ind i det nye årtusinde. Derfor søger vi muligheder for at ekspandere og optimere vores markedsposition. Overtagelsen af Telias hardware-service er sådan en mulighed.
Værdien af den forretning ICL har overtaget udgør 25 millioner kroner årligt. Det er den anden overtagelse af en servicevirksomhed ICL gennemfører i år. Tidligere på året overtog ICL den svenskejede service-virksomhed EKAB, der i Danmark hovedsagelig levede af service til burgerkæden McDonalds.
ICL Danmark omsætter for cirka 750 millioner kroner om året. Heraf står divisionen IT-drift & Service for mellem 150 og 160 millioner kroner.