Af Daniel Bergsagel, IDG Online
Fusionen mellem webbureauet Ahead, e-handelssystemhuset 3Logic og konsulentfirmaet Albertsen & Hvidt forventes at blive startskuddet til en konsolideringsbølge blandt danske web-bureauer, skriver Børsen fredag.
Selskabet forventer en omsætning i det første år på 90-100 millioner kroner.
Fusionen offentliggøres i dag. Alene på medarbejdersiden bliver det nye selskab næsten dobbelt så stort som webbureauet Networkers, der inden sammenlægningen med svenske Framtidsfabriken talte et halvt hundrede ansatte.
Det nye Ahead vil satse udelukkende på løsninger til detailhandlen og mærkevareproducenter, som vil sælge direkte til forbrugerne.
Konkurrenten Framtidsfabriken Networkers betragter det nye selskab som en seriøs konkurrent og er meget spændt på, hvordan de tre enheder under det nye Ahead kommer til at spille sammen.
- Slaget kommer til at stå i Europa. Men jeg er overbevist om, at vi kommer til at stjæle kunder fra resten af branchen frem for hinanden, siger direktør Peter Schmidt fra Networkers.