Af Jens Bertelsen, Computerworld Online
- Jeg synes, det er forkasteligt, at medierne - uanset hvad vi gør - bliver ved med at trække os alle ned i sølet.
Ordene er Jesper Størups, direktør for e-handelsbutikken Interdeal.dk med base i Hirtshals. Weekendens mediedækning af blandt andet Boxmans nylige konkurs førte Jesper Størup til blækhuset, og i en pressemeddelelse beklager han den negative omtale af hele Internet-branchen.
- Vi har en utrolig flot stigning i antallet af ordrer, men hver eneste gang pressen siger noget dårligt om Internet-virksomhederne, bliver vi nærmest bombet et halvt år tilbage, siger Jesper Størup til Computerworld Online.
Interdeal.dk, der åbnede for sluserne den 1. september, er en selvstændig afdeling af elektronikbutikken Protech, og salget på Internet tegner til at blive en succes med en omsætning på en halv million kroner i denne måned.
- Vi startede samtidig med Sumo.dk, og dengang de lukkede, stod vi parat til at udfylde tomrummet, forklarer Jesper Størup. Han ser gerne, at successer som hans får mere plads i medierne.
Også Interdeal har problemer
Men også Interdeal.dk har problemer med troværdigheden. Da Computerworld Online besøgte e-handelsbutikken mandag morgen, var den gal med betingelserne for at returnere varer - nøjagtig som Forbrugerstyrelsen beklagede det i en rapport i sidste uge.
Interdeal.dk oplyste, at varerne frit kunne returneres med en frist på otte dage. Men siden den 1. juni har fristen ifølge forbrugeraftaleloven været forlænget til 14 dage.
- Det er en tanketorsk, og det er allerede blevet rettet, siger Jesper Størup til sit forsvar.
- Vi vil meget gerne overholde loven, og nu har vi endda tilføjet i betingelserne, at vi betaler fragten for returvarerne, tilføjer han.
- Vi gør alt, hvad vi kan, og mere til, afslutter Jesper Størup.