Af Dan Jensen, Computerworld Online
Med et markedsføringsbudget på 60 millioner kroner søsætter telefonbanken Din Bank om få uger en stor markedsføringskampagne, der skal gøre banken til en af Danmarks største Internetbanker. Det skriver Politiken tirsdag.
Din Bank ejes af Kommunernes Pensionsforsikring og har indtil nu ført en temmelig anonym tilværelse som telefonbank for pensionskassens medlemmer. Med bankens beslutning om at entre det voksende marked for netbanker, kommer der imidlertid andre boller på suppen.
Det sker, når banken om få uger iværksætter et veritabelt tæppebombardement af reklamer for den nye netbank, der primært kommer til at henvende sig til danskere, der i forvejen klarer de fleste bankforretninger selv og i forvejen er kunde hos en af de store banker.
Din Bank har ingen filialer, men kan til gengæld kontaktes døgnet rundt. Målsætningen er at få 50.000 nye kunder indenfor de kommende tre år. Heraf skal 5000 gerne komme til inden sommer