Af Søren Lauridsen, Computerworld Online
TDC Mobil - tidligere kendt som Tele Danmark Mobil - vil i fremtiden være kendt under navnet Vic. Det andet navneskifte indenfor få måneder kommer for at sikre mobilselskabet sin egen identitet - og for at slippe fri af det lidt støvede image, man har fået med fra Tele Danmark.
I første omgang minder navnet nok befolkningen mere om halstabletter end om telefoner, men på længere sigt håber man hos TDC, at navnet signalerer mobiltelefoner i stedet for ondt i halsen. Især hos den yngre del af befolkningen.
- Man kan godt sige, at vi ønsker at gøre os selv lidt yngre. Vi har lavet undersøgelser, hvor det er blevet sagt, at vi er lidt støvede. Og det er ingen hemmelighed, at vi gerne vil have fat i de yngre brugere, siger Søren Rønning, reklamechef i TDC Mobil.
Domænenavn købt af idrætscenter
Navnet blev valgt blandt flere muligheder, blandt andet fordi det var kort, let at huske - og så var Vejen Idrætscenter villig til at sælge sit domænenavn til TDC Mobil. Prisen på domænenavnet vic.dk vil Søren Rønning ikke oplyse.
At mobilselskabet får sin egen identitet er ifølge Søren Rønning især vigtigt i forbindelse med annoncekampagner.
- De forskellige selskaber i TDC opererer i vidt forskellige markeder, og det skal afspejle sig i den måde, vi gør tingene på og i den identitet, vi har.
Vic beholder dog tilknytningen med TDC-koncernen, idet navnet TDC Mobil vil blive nævnt i alle kampagner fremover. På den måde understreges værdier som sikkerhed og tryghed, mener Søren Rønning.