Avatar billede Malee Praktikant
21. maj 2018 - 16:54 Der er 3 kommentarer

Ny skærm til stationær

Hej.
Kan Gamerskærm MSI OPTiX MPG27CQ sættes sammen med Lenovo Y710 Cube og det medfølgende grafikkort NVIDIA GeForce GTX 1080,8 GB? Eller skal jeg udskifte grafikkortet med et AMD ? I specifikation på MSI står der, der er free sync.og det er jo AMD?
Avatar billede Slater Ekspert
21. maj 2018 - 17:28 #1
Naturligvis kan du bruge skærmen sammen med det, du kan bare ikke bruge FreeSync.
Avatar billede Malee Praktikant
22. maj 2018 - 17:06 #2
Ok. Tak for svar.
Er det nuværende grafikkort, der sidder i , god nok til f.eks Fortnite?
Jeg fik ikke købt en gamerskærm sammen med Lenovo´ en i sin tid, så hidtil har min søn brugt en Sony tv fladskærm. Det har fungeret indtil han begyndte at spille ´ hurtigere´ spil, Bla. Fortnite . Nu skændes min søn og hans far om type skærm. Min søn har fundet ovennævnte skærm og jeg har via div.anmeldelser, fået det indtryk det er en god skærm. Vil bare være sikker på den kan samarbejde med den nuværende stationære. Hans far vil have jeg køber en Asus gamerskærm, nyt stort grafikkort, som Lenovo Cube ikke vil kunne magte, så derfor også en ny stationær. Det er noget af en udskrivning, derfor mine, for jer eksperter, fjollede spørg. : hvis jeg køber en MSI OPTiX MPG27CQ, er grafikkortet i Lenovo Y710 Cube så godt nok, eller skal jeg købe et andet, f.eks.et AMD Raden RX Vega 56, og vil jeg kunne sætte det i Lenovo Y710 Cube?
Avatar billede Slater Ekspert
22. maj 2018 - 18:23 #3
Et Geforce 1080 er det næstbedste kort til gaming fra Nvidia på markedet nu, så det er godt nok til alt. Virkelig, der er intet spil det ikke kan køre i gode indstillinger - og det er også lidt bedre end et RX Vega 56, så at udskifte med det ville være helt tåbeligt.

Hvis du/I endnu ikke har købt skærmen, kan det dog måske godt betale sig at overveje en tilsvarende med Nvidia GSync i stedet for AMD FreeSync. Det er samme teknologi, bare til Nvidia grafikkort. Jeg har det selv, og jeg må sige jeg meget nødigt vil undvære den teknologi.

Men altså, den skærm koster ca. 4300 kr, mens et nyt Geforce 1080 grafikkort koster fra 4500 kr og opefter. Så at smide grafikkortet ud for at beholde skærmen er komplet tåbeligt.