Avatar billede Lone Glargaard Praktikant
18. juni 2018 - 16:44 Der er 5 kommentarer

Lave opsamlingsliste m sider a, b, c mm

Hejsa
Jeg ønsker at lave en oversigt/dokument noget lignende et lille personligt leksikon. Jeg vil lave en side med nøgleord/sætninger, der starter med A, derefter med B, C osv, men der må være noget lettere en at lave et dokument der hedder A osv. Der vil måske blive en eller flere sider af hvert bogstav.
Har kikket rundt på nettet, men kan ikke finde på noget, er der mon en, der har ideer til at komme videre?
På forhånd tak, Løne
18. juni 2018 - 17:22 #1
Hej
Som jeg forstår det vil du have en overskrift ved navn A, B, C osv. og så under dem alle ord med hhv. A, B, C. Du vil så gerne have A, B, C osv. til at stå f.eks. i sidehovedet, så det er let at se.

Hvis du bruger en typografi (f.eks. Overskrift 1) til overskriften kan du indsætte et felt i sidehovedet der viser hvad indholdet af typografien er.
Indsæt --> Genvejselementer --> Felt --> Feltnavnet STYLEREF --> Egenskaben skal være navnet på typografien f.eks. overskrift 1.

Du kan sortere listens elementer hvis du skriver dem i en tabel. Du finder funktionen Sorter under tabelværktøjer --> fanen Layout. (Husk at klikke i tabellen).

Håber at det kan bruges.
Med venlig hilsen
Birthe
Avatar billede Lone Glargaard Praktikant
18. juni 2018 - 17:42 #2
måske ser det rigtigt ud, jeg har været på et studie og skal samle alle guldkornene sammen fra mange mapper, men alfabetisk, så jeg let kan slå dem op og finde dem;-.). jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dig, men forsøger og ellers skriver jeg igen
tak
19. juni 2018 - 09:10 #3
Nåh, sådan. Det mest effektive vil være en database  - men det vil også være lidt mere arbejde.
Ellers prøv Excel:
F.eks. kolonner: overskrift, emne, mappenavn, sidenr evt. kolonner til stikord.
Hvis du bruger tabelformatet kan du både søge  og filtrere f.eks. på stikordene.

Læs evt. mere her:
https://support.office.com/en-us/article/Overview-of-Excel-tables-7AB0BB7D-3A9E-4B56-A3C9-6C94334E492C

God arbejdslyst
Birthe.
Avatar billede finb Ekspert
22. juni 2018 - 09:46 #4
Besværlig måde:
Lav en kopi af din word-fil.
Erstat alle mellemrum med linjeskift.
Kopier alt over i Excel.
Fjern dubletter og "ligegyldige" ord.
Nu har du en liste med unikke, vigtige ord.
Avatar billede Lone Glargaard Praktikant
22. juni 2018 - 10:00 #5
tusind tak til jer begge
Jeg tror ikke at mit hoved er til det lige nu, har købt en adressebog, som jeg vil skrive guldkornene i, ærgerligt, men det er vist så langt jeg kan komme pt.
vh Lone