HP outsourcer support på servere

ServiceGruppen bliver Hewlett-Packards arme og ben på support af servere.

Fremover er det ServiceGruppen, der besøger Hewlett-Packards kunder, når servere skal serviceres. Aftalen om at outsource supporten af de store servere i HP9000-serien, Alphaservere samt mindre storeage-servere har en værdi af et tocifret millionbeløb over tre år.

Outsoucingen hos HP har tidligere trukket Topnordic ind i varmen som underleverandør af support på HP's pc'er og Proliantservere. Nu er turen kommet til ServiceGruppens teknikere, der er blevet efteruddannet, så de kan tage sig af de lidt større HP's servere.

Det er dog stadig Hewlett-Packard selv, der tager sig af fejlsøgning og proaktiv analyse af udstyret. ligesom det stadig kun er HP's egne folk, der må røre de helt tunge Superdomeservere.

ServiceGruppen har hidtil taget sig af onsite support af pc´er og mindre printere for Hewlett-Packard. Når de nu skal gå opad i produktporteføljen, er det fordi deres teknikere er placeret flere steder i landet. Derved kan en tekniker nå flere kunder på en arbejdsdag. Det gør servicen billigere end Hewlett-Packard selv kan gøre det.

»Servicegruppen er billigere end vi selv er, fordi de har lokale teknikere,« siger Kevin Kristensen, teknisk direktør i Hewlett-Packard.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere