It-support er for dårlig

Ifølge en ny undersøgelse fra Forrester Research er de fleste it-brugere utilfredse med den it-support de får gennem deres virksomhed.

Forrester Research har gennemført en ny undersøgelse, der viser, at de fleste it-brugere på virksomheder både er utilfredse med deres it-support og med deres generelle forhold til virksomhedernes it-afdelinger.

Forrester har gennemført undersøgelsen "How Do User Feel About Technology" med 2.000 it-brugere fra amerikanske virksomheder. Størstedelen af de 2.000 deltagere er utilfredse med den it-support de får i dagligdagen, og utilfredsheden stiger, jo oftere man er i kontakt med virksomhedens support-personale.

Ifølge undersøgelsen skyldes utilfredsheden ikke, at it-brugerne savner høflighed fra support-personalet. Problemet opstår, når it-brugerne gentagne gange oplever, at support-personalet ikke er i stand til at løse brugernes it-problemer ved første forsøg.

Intranet er et andet område, der opleves som problematisk af undersøgelsens deltagere. Mange mener, at virksomhedernes intranet er dårlige medier, når man skal finde information. 61 procent sagde, at intranettenes største mangel er deres søgefunktioner, og kun 44 procent sagde, at det var let at finde information på intranettet.

Omkring halvdelen af de adspurgte var generelt utilfredse med it-afdelingernes evne til at kommunikere nyheder om teknologi, updates og organisatoriske forandringer.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S