Succes for ny udfordrer på dansk mobilmarked

Efter blot tre måneder på det danske marked, kan mobilselkabet Lebara nu opjustere sine forventninger. Selskabet har fået næsten dobbelt så mange kunder som forventet i første kvartal.

Flere kunder end forventet har fundet vej til mobilselskabet Lebara i første kvartal. Derfor opjusterer selskabet sine forventninger til hele året.

I første kvartal har Lebara således fået lokket 15.000 kunder i butikken. Selskabet havde selv kun forventet at få 8.000 kunder. Lebara har derfor opjusteret sine forventninger fra 50.000 til 60.000 kunder efter det første år i Danmark.

Selskabet har især slået sig op på attraktive priser på udalndstelefoni. Kristian Myrup, administrerende direktør hos Lebara, forklarer til ComON, at Lebara fra starten har satset på to segmenter: Nydanskerne og de mange unge danskere der læser i udlandet, rejser i udlandet eller har venner i udlandet. Altså de som har et reelt behov for at ringe til udlandet.

»Margin på det nationale marked er væk. Nu gælder det udlandstelefoni. Her er Lebara en stærk spiller«, siger Kristian Myrup til ComON.

Efter lanceringen for tre måneder siden er der kommet endnu et segment til listen - nemlig erhvervskunderne.

»Jeg er meget overrasket over de mange erhvervskunder, der har skiftet til Lebara. Vi havde ikke slet ikke tænkt på, at det vil være attraktivt for dem. Set i bakspejlet er det jo egentlig logisk nok. Indtil vi kom på banen, har det været en stor surdej for erhvervskunderne«, fortæller Kristian Myrup og forklarer, at der ikke har været stor prisforskel på de hidtidige udlandstelefoniudbydere i Danmark.

»Erhvervskunderne kan se en fordel i vores produkt. Vi kan spare dem for op mod 80 procent på udlandstelefoni. Vi forventer, at interessen vil stige yderligere, nu hvor vi netop har indført international roaming«, siger en forventningsfuld Kristian Myrup.

Ud af de 13 største destinationer er seks af dem vestlige lande, såsom Sverige, Tyskland og England. Prisen for at ringe til Europa er 99 øre og 67 øre for opkald i Danmark.

Annonceindlæg fra Computerworld

Defence Tech Denmark hjælper virksomheder med at bringe innovation ind i forsvarssektoren

Et nyt nationalt initiativ fra Industriens Fond, EIFO og Innovationsfonden – eksekveret af DTU Science Park og Teknologisk Institut– skal bygge bro mellem startups, SMV’er og Forsvaret.

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S