TDC's spamfilter på overarbejde i sommerferien

TDC's spamfiltre er blevet bombarderet med 20 procent mere spam i juli end normalt. Travlheden i sommermåneden er et tilbagevendende fænomen.

Hvis du er kunde hos TDC og har fået flere spam-mails i indboksen end normalt, så skyldes det ikke, at TDC's medarbejdere har været på ferie, men at spammerne er ekstra ihærdige i sommermåneden.

TDC oplyser til ComON, at firmaets spamfiltre i juli har sorteret 20 procent mere spam end i resten af årets måneder. Den samlede spammængde i juli var dog endnu større, og derfor har nogle af TDC's internetkunder oplevet, at flere spammeddelelser har sneget sig forbi spamfiltret i juli.

»Det er faktisk et tilbagevendende fænomen, at spam-mængden stiger i juli, og det gør den faktisk også omkring jul. Man kan kun gætte på, hvorfor den netop stiger i de perioder. Vi tror, at spammerne måske håber, at der er en lavere bemanding i ferieperioderne,« siger onlinedirektør Per Rasmussen hos TDC-privat.

Ifølge onlinedirektøren har tingene allerede nu normaliseret sig.

Hos Cybercity har man - ifølge kommunikationsdelingen - i øjeblikket ikke mulighed for at optælle antallet af spam isoleret til juli. Hos Telia Stofa kender man umiddelbart ikke til de sæsonbestemte spam-mails, men firmaet oplever generelt et stigende antal.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere