Hvis du er kunde hos TDC og har fået flere spam-mails i indboksen end normalt, så skyldes det ikke, at TDC's medarbejdere har været på ferie, men at spammerne er ekstra ihærdige i sommermåneden.
TDC oplyser til ComON, at firmaets spamfiltre i juli har sorteret 20 procent mere spam end i resten af årets måneder. Den samlede spammængde i juli var dog endnu større, og derfor har nogle af TDC's internetkunder oplevet, at flere spammeddelelser har sneget sig forbi spamfiltret i juli.
»Det er faktisk et tilbagevendende fænomen, at spam-mængden stiger i juli, og det gør den faktisk også omkring jul. Man kan kun gætte på, hvorfor den netop stiger i de perioder. Vi tror, at spammerne måske håber, at der er en lavere bemanding i ferieperioderne,« siger onlinedirektør Per Rasmussen hos TDC-privat.
Ifølge onlinedirektøren har tingene allerede nu normaliseret sig.
Hos Cybercity har man - ifølge kommunikationsdelingen - i øjeblikket ikke mulighed for at optælle antallet af spam isoleret til juli. Hos Telia Stofa kender man umiddelbart ikke til de sæsonbestemte spam-mails, men firmaet oplever generelt et stigende antal.