Google udvider annoncesystemet

Søgemaskinen Google annoncerer nu en ny type reklamer, hvor annoncørerne betaler for, hvor meget deres reklamer bliver vist og samtidig åbnes der op for reklamer med grafisk indhold.

Google udvider nu sit annoncesystem, så annoncørerne fremover ikke skal betale for hvor mange gange, der bliver klikket på deres annoncer. I stedet skal de betale for, hvor mange gange, deres annoncer bliver vist.

Det nye system kalder Google selv for »site targeting«, og man regner med at lancere det i løbet af de næste par uger til de tusinder af annoncører, der er tilknyttet Googles »AdWords«-program. Dog har Google allerede nu indledt en betatest af det nye system, inden det skal integreres i AdWords. Ifølge eWeek kommer reklamerne ikke til at køre på Googles egne websider.

I stedet for at betale per klik, skal annoncørerne nu betale for hvor mange tusind gange, deres annoncer bliver vist. Og for at holde reklamerne relevante har Google planer om at lade de nye reklamer konkurrere om pladsen med de klik-baserede reklamer.

For at få en annonce igennem til »site targeting«, skal annoncørerne, som ved klik-baserede reklamer, byde på en auktion. Det er altså umuligt at reservere en reklameplads for et bestemt stykke tid.

Samtidig oplyser Google, at det fremover også vil være muligt for annoncører, at bruge reklamer, med animeret grafisk indhold. Tidligere stødte man ellers kun på tekstbaserede reklamer hos Google.

Det har stor betydning for Google, at annoncører bruger søgetjenesten som reklamestolpe. Ifølge eWeek dækker annoncer nemlig 99 procent af Googles indtjening.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bliv en del af vores team som Infrastruktursystem Specialist i Hvidovre!!

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Test Consultant

Nordjylland

Netcompany A/S

Linux Operations Engineer

Nordjylland

Netcompany A/S

Network Engineer

Nordjylland

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly