Børsen vinder højesteretssag om domænenavne

Dagbladet Børsen har i dag fået Højesterets ord for, at avisen har ret til domænerne borsen.com og boersen.com.

Højesteret har i dag tilkendt Dagbladet Børsen retten til domænerne borsen.com og boersen.com. Dermed stadfæstes en dom fra Sø- og Handelsretten fra august 2003. Det skriver Børsen online.

Firmaet Digital Marketing Support har hidtil været ejer af de to domænenavne, som er blevet brugt til handel med domænenavne. Digital Marketing Support mente ikke, at firmaets anvendelse af de to domænenavne har krænket Børsens varemærkerettigheder, fordi "der ikke er lighed mellem de udbudte varer og tjenesteydelser."

Børsen derimod har netop fremført, at domænenavnene krænker bladets varemærkerettigheder, fordi der er mærkeidentitet, og fordi der er et sammenfald af tjenesteydelser i og med at varemærkerettigheder også omfatter internettjenester.

Højesteret begrunder sin afgørelse med, at borsen og boersen ligger så tæt op af Børsen, at navnene kan forveksles. Samtidig anfører Højesteret, at Digital Marketing Supports registrering og anvendelse af domænenavnene er sket i ond tro.

Børsen har tidligere forklaret, at flere abonnenter har forvekslet domænerne og derfor har oplyst deres password på en af de forkerte adresser.

Digital Marketing Support skal nu levere domænenavnene tilbage og betale 25.000 kroner i sagsomkostninger.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil