En amerikansk forening, der kæmper for at holde unge forbrugere på afstand af kommercielle tiltag, har set sig sur på varehuskæden Wal-Mart.
På kædens hjemmeside har børn nemlig mulighed for at skabe en ønskeliste, der efterfølgende sendes til forældrene. Det får forbrugerorganisationen "Campaign for a Commercial-Free Childhood" til at anklage Wal-Mart for at skabe splid og for at opfordre til plageri op til jul. 
Foreningens 7.000 medlemmer opfordres nu til at skrive til Wal-Mart for at få tjenesten lukket.
Wal-Mart er selvfølgelig ikke enig i kritikken og påpeger, at de elektroniske lister ikke adskiller sig bemærkelsesværdigt fra traditionelle ønskelister på papir, som ofte optræder i julekataloger.
På hjemmesiden får børnene hjælp af de to animerede nisser Wally og Marty. Nisserne præsenterer legetøj for børnene, og hvis de falder i deres smag, så kaster nisserne gaveønskerne om bord et rumskib og beder om forældrenes emailadresse. 
»We'll blast it off to your parents. We'll help plead your case.«