Din gamle mobil kan være 200.000 kroner værd

Nokia-telefonen af typen 1100 fra 2003 er meget populær hos kriminelle. Så kig dine skuffer og skabe i gennem.

Hvis du i 2003 købte Nokia telefonen 1100, så har du sikkert ikke betalt mere end 1 krone for den. Men som vin og frimærker så bliver nogle ting dyrere med årene.

I dag skulle det være muligt at få op til 200.000 kroner for telefonen, hvis du har de rette forbindelser.

Telefonen har nemlig fået en renæssance i et helt specielt segment. Blandt kriminelle i for eksempel Rusland og Marokko.

Det skyldes, at telefonen blev bygget med en fejl i styresystemet, som kan hjælpe kriminelle med at bryde ind i mobile netbanker.

Hullet skulle gøre det muligt at opsnappe de engangskoder, der sendes via sms, hos nogle netbanker.

Sikkerhedsfirmaet Ultrascan har afsløret mindst to grupper fra henholdsvis Rusland og Marokko i at udnytte holdet.

Men du kan ikke nøjes med at have forbindelser i den russiske underverden for at score en god portion penge på den gamle telefon.

Før du sætter telefonen til salg, skal du sikre dig, at telefonen stammer fra en underleverandør i tyske Bockum og at den er produceret i 2003. Det er nemlig telefoner herfra, der er penge værd.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, Aarhus – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

03. juni 2025 | Læs mere


Customer Experience - Lad viden, overblik og data drive den gode kundeoplevelse

Er du klar til at lade dig inspirere af andres erfaringer med, hvordan du automatiserer indsatsen for at øge tilfredshed og loyalitet?

11. juni 2025 | Læs mere